martes, 5 de junio de 2012

Acta assemblea 03/06/2012

Ordre del dia
Valoració festa d'aniversari
Plataforma d'Afectats per a la Hipoteca
Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública
Torn Obert



Valoració festa d'aniversari 
Es valora positivament, ja que hi va haver molta afluència de públic, en especial al dinar (100 persones). Inclos persones que havien estat poc vinculades al moviment i fins i tot cares noves.
Es comenta que hi havia el temor inicial de no haver programat prou activitats i que l’esdeveniment es veiés pobre, però que un cop a la festa es van diluir aquests dubtes, ja que pensem que l’acte va ser prou complet.
Un company reflexiona que el poder de convocatòria que el moviment aconsegueix per actes concrets és elevat, però aquesta gent que hi participa no s’implica més enllà, no es compromet en la lluita.
Un altre company diu, que lluny d’endur-se aquesta sensació, la festa li va deixar bon sabor de boca, i que se sent molt animat a fer coses.
També es comenten aspectes a millorar, sobretot a nivell organitzatiu.


Plataforma Afectats per la Hipoteca
Una companya ens trasllada una informació de la qual s’ha fet ressò, es tracta d’una veïna de Ripollet que es troba en una situació greu pel que fa al pagament de la hipoteca, que la pot portar a ser desnonada de casa seva. Des de l’assemblea li volem donar el nostre suport, així que aquest dimecres l’acompanyarem a Cerdanyola, al Centre Parroquial, que es on es reuneix la PAH. Per qui vulgui venir hem quedat a les 17:45 a l’Escola d’Adults, per anar cap a Cerdanyola.

Es reflexiona si és necessari crear o no una comissió per donar resposta a aquesta problemàtica dels desnonaments o si han de ser els propis afectats que s’organitzin i nosaltres donar-los suport. Decidim recollir tota la informació possible en la visita a Cerdanyola i compartir-la en la propera assemblea. Aprofitarem també per demanar fulls de signatures en favor de la Iniciativa Legal Popular per la dació en pagament. Aquesta iniciativa pretén que quan es desnona a una persona per l’impagament de la hipoteca, el fet de perdre el pis serveixi per liquidar la hipoteca.

Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública
Aquest dimecres 6 de juny a les 19:00h es farà una xerrada sobre l’ús dels medicaments, al Centre Cultural de Ripollet. Aquesta xerrada corre a càrrec de Joan-Ramon Laporte, Cap de Servei de Farmacologia clínica de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, i Director de l’Institut Català de Farmacologia. Aquí us adjuntem un cartell de l’acte.



Torn Obert de Paraula
Es treu el tema de les preferents i, en general, de les il.legalitats que cometen els bancs. Reflexionem sobre possibles accions a emprendre en aquest tema.

[CAST]

Orden del día 
Valoración fiesta de aniversario
Plataforma de Afectados para la Hipoteca
Plataforma en Defensa de la Sanidad Pública
Turno Abierto


Valoración fiesta de aniversario 
Se valora positivamente, puesto que hubo mucha afluencia de público, en especial en la comida (100 personas). Incluso personas que habían estado poco vinculadas al movimiento e incluso caras nuevas.
Se comenta que había el temor inicial de no haber programado suficientes actividades y que el acontecimiento se viera pobre, pero que una vez en la fiesta se diluyeron estas dudas, puesto que pensamos que el acto fue bastante completo.
Un compañero reflexiona que el poder de convocatoria que el movimiento consigue por actos concretos es elevado, pero que esta gente que participa no se implica más allá, no se compromete en la lucha.
Otro compañero dice, que lejos de llevarse esta sensación, la fiesta le dejó buen sabor de boca, y que se siente muy animado a hacer cosas. También se comentan aspectos a mejorar, sobre todo a nivel organizativo.

Plataforma Afectados por la Hipoteca 
Una compañera nos traslada una información de la cual se ha hecho eco, se trata de una vecina de Ripollet que se encuentra en una situación grave en cuanto al pago de la hipoteca, que la puede llevar a ser desahuciada de su casa. Desde la asamblea le queremos dar nuestro apoyo, así que este miércoles la acompañaremos a Cerdanyola, en el Centro Parroquial, que es donde se reúne la PAH. Para quien quiera venir hemos quedado a las 17:45 en la Escuela de Adultos, para ir hacia Cerdanyola.

Se reflexiona si es necesario crear o no una comisión para dar respuesta a esta problemática de los desahucios o si tienen que ser los propios afectados que se organicen y nosotros apoyarlos. Decidimos recoger toda la información posible en la visita a Cerdanyola y compartirla en la próxima asamblea. Aprovecharemos también para pedir hojas de firmas en favor de la Iniciativa Legal Popular por la dación en pago. Esta iniciativa pretende que cuando se desahucia a una persona por el impago de la hipoteca, el hecho de perder el piso sirva para liquidar la hipoteca.

Plataforma en Defensa de la Sanidad Pública
Este miércoles 6 de junio a las 19:00h se impartirá una charla sobre el uso de los medicamentos, en el Centro Cultural de Ripollet. Esta charla corre a cargo de Joan-Ramon Laporte, Jefe del servicio de Farmacología clínica del Hospital Universitario Vall de Hebrón, y Director del Instituto Catalán de Farmacología. Aquí os adjuntamos un cartel del acto.



Turno Abierto de Palabra
Se saca el tema de las preferentes y, en general, de las ilegalidades que cometen los bancos. Reflexionamos sobre posibles acciones a emprender en este tema.


No hay comentarios:

Publicar un comentario