domingo, 26 de febrero de 2012

Vaga de Transports Públics 27,28,29 febrer i 1 març

Pel proper 27 de febrer s’inicia tot un seguit de 4 dies en els quals les treballadores i treballadors de metro i autobús (TMB) han convocat una vaga, després de veure com la direcció de TMB ha anat empitjorant les seves condicions laborals i les nostres com a usuàries i usuaris.

Els treballadors/es i usuaris/es del transport públic, en lluita contra les retallades
El transport públic és un servei fonamental que permet la mobilitat, el desplaçament al llocde treball i a qualsevol activitat social. És un bé comú finançat amb diners públics, al igualque la sanitat, l’educació i altres serveis.
La privatització i les retallades dels béns comunssón un espoli i incrementen severament la pobresa i l’exclusió de les persones.
Per tot això, en front la política dels nostres governs (Ajuntaments i Generalitat) deretallades de serveis, augment de tarifes i privatitzacions, justificades amb que “faltendiners” ens hem de preguntar, Si realment falten diners:
1. Per què es tolera la corrupció que suposen les jubilacions milionàries a directius, elsobrecost de 10.000 milions de la línia 9 o l’externalització (subcontractes) de serveisfins ara assumits directament per Renfe o TMB?
2. Per què es mantenen organismes com TMB, EMT-AMB, EMT, ATM, amb un pressupost superior a 1.300 milions d’euros dirigits per polítics “fora de servei ” i pugenun 4,6% els sous al consell d’administració (on escalfa cadira la senyora d’en Mas)?
3. Per què no s’augmenten els impostos als més rics, en comptes d’augmentar les tarifes que, no ho oblidem, són un nou repagament, ja que paguem els serveis dels nostresimpostos?Si realment és també un servei per a la societat:
4. Perquè a Barcelona no ni ha ajudes a col·lectius en risc d’exclusió com a treballadores en atur, joves sense recursos, estudiants, precàries etc. que en altres ciutats de l’estatespanyol i europeu sí s’apliquen?
5. Per què el transport públic a Catalunya és un 25% més car que a Madrid i el més car d’Europa tenint en compte la relació amb el salari mínim interprofessional (en 10 anysha pujat 4 vegades més que els salaris)? Si realment sobra plantilla i falten diners:
6. Per què no s’acomiaden als alts càrrecs (un directiu per cada 5 autobusos) i s’eliminensous engreixats, dietes abusives, pensions de luxe, en lloc de proposar EROs pertreballadors/es, suprimir línies i reduir serveis, manteniment, higiene i seguretat?
7. Perquè els 90 responsables polítics de AMB s’han embutxacat 800.779 euros en dietes ila cúpula de AMB 300.000 euros per assistir a reunions? Xavier Trias arrodoneix el seusou de 110.000 euros amb 36.000 en dietes: 1.269 euros per reunió.Vistos els continus abusos i corrupcions en tots els àmbits institucionals, moltes ciutadanesens hem organitzat en assemblees lliures i horitzontals per tal de decidir col·lectivament sobre tot allò que afecta a les nostres vides, i per això diem:
1. No a les pujades abusives de tarifes i sí a la restitució d’ajuts legítims a les persones ambmenys recursos (estudiants, aturades, joves, persones dependents d’ajuts socials…) fins aarribar a un servei d’ús lliure i sense repagament.
2. No a les privatitzacions, reclamem l’autogestió immediata dels transports públics perpart de treballadors/es i usuaris/es.
3. Sense justícia no hi ha pau social.
Font: http://atutmbetretallen.wordpress.com/manifest/

No hay comentarios:

Publicar un comentario